Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen gaat heel eenvoudig:

Stap 1: Selecteer het gewenste artikel en geef aan hoeveel stuks je wenst te bestellen. Bepaal ook de kleur, maat en/of variant.
Stap 2: Klik op de knop "Voeg toe aan winkelwagentje" en kies voor "Bestellen", of voeg eerst nog andere artikelen toe aan je winkelwagentje en ga daarna door naar "Bestellen". De artikelen blijven 2 dagen in je winkelmandje, of 30 dagen indien je ingelogd bent in je account.
Stap 3: Ga verder met je bestelling door je aan te melden of winkel snel verder zonder een account.
Stap 4: Vul een facturatieadres en een leveringsadres in.
Stap 5: Selecteer de betaalwijze van je voorkeur.
Stap 6: Controleer de gegevens van je bestelling.

Alles klopt? Accepteer onze Algemene Voorwaarden om de aankoop te kunnen voltooien en bevestig de bestelling via "Betalen". Hierna kan je je bankgegevens ingeven en op een veilige manier betalen. Eenmaal je betaald hebt, wordt je bestelling naar ons verzonden. We sturen je een e-mail ter bevestiging dat we je bestelling goed ontvangen hebben.

Veel plezier met winkelen!

Is mijn bestelling goed gelukt?

Tof dat je winkelt bij Lidl! Na het afronden van je bestelling, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat wij je bestelling goed hebben ontvangen.
Heb je na een aantal uur nog geen e-mail ontvangen, controleer dan zeker eens je ongewenste berichten (Spam).

Als toch blijkt dat je geen bevestiging van ons hebt ontvangen, dan helpt onze klantendienst je graag verder!

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand. Wanneer je momenteel niet aan je bestelgegevens kan, hebben wij het e-mailadres nodig waarmee je bij ons winkelt.

Zijn de artikelen in mijn winkelwagentje voor mij gereserveerd?

Nee, het is niet mogelijk om artikelen te reserveren. Zolang je nog niet tot aankoop bent overgegaan, zijn de artikelen in je winkelwagentje ook voor anderen beschikbaar. De artikelen blijven wel 2 dagen in je winkelmandje, of 30 dagen indien je ingelogd bent in je account.

Kan ik telefonisch of per e-mail bestellen?

Neen, dit is niet mogelijk. Bestellen kan enkel via onze webshop.

Kan ik ook via smartphone of tablet bestellen?

Jazeker, je kan ook gewoon via smartphone of tablet in onze webshop winkelen. Veel plezier!

Hoe bereken ik mijn kledingmaat?

Bij Lidl kan je heel gemakkelijk kledij aankopen zonder het gedoe van passen! Met onze maatcalculator kan je namelijk je persoonlijke Lidl-maat berekenen. Eens je je persoonlijke Lidl-maat kent, zitten je kleren goed, zoals het moet.

Klaar om te passen? Vind je maat met de Lidl-maatcalculator.

Hoe bereken ik mijn schoenmaat?

Bij Lidl kan je naast kleren ook heel gemakkelijk schoenen aankopen zonder het gedoe van passen! De maatcalculator staat namelijk voor je klaar. Hiermee weet je binnen de kortste keren je individuele schoenmaat.

Alles wat je nodig hebt zijn twee vellen papier, een pen, een meetlint en onze maatwijzer. We helpen je stapsgewijs je schoenmaat te berekenen.

Bereken nu je schoenmaat.

Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Helaas kun je de bestelling niet meer wijzigen nadat je deze hebt geplaatst, omdat wij alles direct in gang zetten om een snelle levering mogelijk te maken.

Maak je echter geen zorgen, want je kunt het pakket kosteloos weigeren aan de deur, of de ongewenste artikelen binnen 3 maanden kosteloos retourneren.
Je ontvangt het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen van ons uiteraard zo snel mogelijk terug. Als je de gehele bestelling retourneert, ontvang je ook de door jou betaalde verzendkosten van ons terug.

Wil je een artikel terugsturen? Lees hier hoe het werkt.

Mijn bestelling is geannuleerd. Wat nu?

Onze oprechte excuses! Het kan jammer genoeg uitzonderlijk gebeuren dat (een deel van) jouw bestelling geannuleerd wordt wanneer de vraag naar bepaalde artikelen te groot is. Uiteraard betalen we je zo snel mogelijk terug. Meer info over de terugbetaling vind je hier

Wat is de minimumleeftijd om een bestelling te plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen op lidl-shop.be, moet je minstens 18 jaar zijn. Dit geldt voor alle non-food artikelen en wijn. Wij verkopen geen alcohol aan jongeren onder 18 jaar. Wij houden ons niet alleen strikt aan alle wet- en regelgeving omtrent de verkoop van alcohol, maar vinden het ook belangrijk voor een gezonde ontwikkeling dat jongeren tot 18 jaar geen alcohol drinken.

Voorraadstatus

Kan ik al een non-foodactie online kopen nog voor het in de winkels ligt?

Ja, dat kan zeker! Omdat we willen dat iedereen kan genieten van ons aanbod, kan je de meeste artikelen die in de folder verschijnen meteen online aankopen (1 week voor ze in de winkel verschijnen). Zo mis je zeker geen enkele aanbieding. Je dient het artikel wel te betalen zodra je de bestelling plaatst.

Let wel: dit is een pre-order. Bij alle artikelen in voorverkoop staat de datum vermeld waarop de actie ook in onze winkels te koop is. Je ontvangt het artikel ten vroegste op deze datum.

Hoe weet ik of een artikel voorradig is?

We duiden op onze webshop duidelijk aan of een artikel voorradig is. Een uitverkocht artikel kan niet meer toegevoegd worden aan je winkelwagentje. De groene knop "Voeg toe aan winkelwagentje" kan niet meer worden geselecteerd en heeft dan een grijze achtergrond.

Wat als een artikel uitverkocht is?

Wij weten niet op voorhand wannneer een uitverkocht artikel opnieuw verkrijgbaar zal zijn. Uitverkochte artikelen kunnen ook niet nabesteld worden.

Je kan er wel van uitgaan dat we, bij een groot succes van een artikel, ons uiterste best zullen doen om zo snel mogelijk gelijkaardige artikelen aan te bieden.

Tip: Indien je zeker wilt zijn dat je niet naast een populaire aanbieding grijpt, schrijf je dan in voor onze newsletter en profiteer elke week van nieuwe en verrassende aanbiedingen.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden op Lidl-shop?

Op de webshop kan je op de volgende manieren betalen:

  • Bancontact/Mister Cash (Debetcard): Betalen met Bancontact/Mister Cash is zowel veilig als snel. Kies op de lidl-webshop voor deze betaalwijze, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank doorverwezen. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.
     Mr. Cash
  • Bancontact-app/Betaal-app van je bank: Ook via de Bancontact-app of een betaal-app van jouw bank kan je betalen op de lidl-webshop. Hiervoor heb je geen kaartlezer nodig. Je scant gewoon de QR-code en betaalt zo veilig en eenvoudig via je app.
          
  • Visa/MasterCard (Creditcard): Als je voor deze betaalwijze kiest, word je bij het afronden van je bestelling automatisch naar de website van onze betaalpartner doorgestuurd. Daar kan je duidelijk en eenvoudig je kaartgegevens ingeven en je betaling bevestigen. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, verwerken we je bestelling. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast. Uiteraard betaal je met je creditcard bij Lidl veilig online.
    VISA / MasterCard

Hoe veilig is betalen op Lidl-shop?

Lidl garandeert een veilige betaling dankzij een beschermd betaalsysteem met zeer strikte veiligheidsrichtlijnen.

De betaling verloopt via een beveiligde SSL-verbinding (Secure Socket Layer), een standaardsysteem voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. Je herkent de versleutelde pagina’s aan het pictogram met het veiligheidsslot in je browser en de link die start met ‘https’ in plaats van ‘http’ (https://www.lidl-shop.be).

Daarnaast beschikt Lidl-shop over een PCI DSS-certificaat om de veiligheid van betalen met creditcard te garanderen (PCI DSS = Payment Cards Industry Data Security Standard). Dit is een wereldwijde informatiebeveiligingsnorm waarbij we zeer strikte veiligheidsrichtlijnen moeten naleven. Uiteraard gaan we ook zorgvuldig om met jouw gegevens. Onder Privacyverklaring vind je meer informatie over de bescherming van je gegevens.

Kan ik achteraf betalen?

Achteraf betalen is niet mogelijk op Lidl-shop. Je dient te betalen zodra je de bestelling plaatst. Houd je bankkaart of gsm dus bij de hand tijdens je bestelling.

Hoe ontvang ik de factuur van mijn bestelling?

Bij elke bestelling ontvang je de factuur automatisch via e-mail in een pdf-bestand.
Hierop staan je facturatiegegevens, adres, artikelbeschrijving, bestelhoeveelheid, verzendkosten, eventuele toeslagen en de wijze waarop je betaald hebt.

Indien je naast het pdf-bestand, toch nog een kopie nodig hebt, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantendienst.

Tip: Bewaar je factuur goed, want je factuur geldt als het garantiebewijs van je aankoop.


 

Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantendienst helpt je graag verder.