Bestel online

Haal af bij Lidl!

Bestel online, haal af bij Lidl!

Je vindt een Cubee-pakjesautomaat bij de winkels van Lidl in Ekeren, Hamme, Evere, Oudenaarde, Aarlen, Diest en Ronse. Je kan er je online bestellingen van Lidl-Shop.be en vele andere webshops afhalen en retourneren.

Waarom kiezen voor een pakjesautomaat?

Hij maakt je leven eenvoudiger! Je hoeft niet langer thuis te wachten op je levering.

De pakjesautomaat is een heel intuïtieve en discrete manier om je online bestellingen af te halen en te retourneren. Bovendien zijn de locaties steeds heel toegankelijk en is deze leveringsoptie een stuk ecologischer dan thuislevering.

De pakjesautomaat word momenteel enkel getest in de filialen van Ekeren, Evere, Hamme, Aarlen, Diest, Ronse en Oudenaarde.

Hoe kan ik mijn online bestelling in de pakjesautomaat laten leveren?

De Cubee-pakjesautomaat is beschikbaar voor pakjes van Lidl-Shop.be alsook voor heel wat externe webshops (zoals Zalando, Bol.com, MediaMarkt, Decathlon, VandenBorre, Coolblue, H&M, La Redoute, Krëfel, AS Adventure, Lensonline.be, Yves Rocher, Torfs, …).
  1. Selecteer als leveringsadres de optie “In een pakketautomaat”.
  2. Zodra het pakje in de pakjesautomaat ligt, ontvang je een e-mail van je pakketbezorger met een 6-cijferige code en QR-code.
  3. Je kan die QR-code scannen of de 6-cijferige code manueel invoeren op het scherm van de automaat.
  4. Vervolgens springt het deurtje open en kan je je pakje eruit halen.

Hoe weet ik dat mijn pakje beschikbaar is?

Zodra je pakje geleverd is in de door jou gekozen pakjesautomaat, krijgt je een e-mail met de melding dat het beschikbaar is. Geen e-mail ontvangen? Kijk voor de zekerheid ook even in je SPAM-folder. Indien je niets ontvangen hebt, neem dan best contact op met de klantendienst van de webshop waar je je bestelling plaatste. Bij technische vragen kan je bij Cubee terecht via het nummer 02 320 23 80. Je vindt steeds de actuele status van je pakje op de website van de logistieke partner. Voor leveringen via bpost is dit: http://track.bpost.be/.

Wanneer krijg in een pakjesautomaat bij de Lidl-winkel in mijn buurt?

De pakjesautomaat wordt momenteel enkel getest bij de Lidl-winkels van Ekeren, Evere, Hamme, Aarlen, Diest, Ronse en Oudenaarde. Het is mogelijk dat er in de toekomst uitgebreid wordt na een positieve evaluatie. Geef dus zeker jouw suggestie door aan onze klantendienst. Op de website van cubee (www.cubee.be) vind je de andere locaties waar vandaag een actieve Cubee-pakjesautomaat staat.

Hoe lang blijft mijn pakje beschikbaar?

Je hebt 5 dagen de tijd om je pakje af te halen. Op dag 2 en 4 na de levering krijg je een e-mail met een herinnering indien je het pakje nog niet hebt afgehaald. De afhaling kan steeds binnen de openingsuren van het filiaal: ma-vr: 8u30 - 20u00 en za: 8u30 - 19u00.

Waar kan ik de pakjesautomaat vinden?

  • Filiaal Ekeren: Driehoekstraat 120, 2180 Ekeren |Tegen de gevel rechts van het filiaal
  • Filiaal Evere: Leonard Mommaertslaan 2, 1140 Evere | In het filiaal naast het winkelwagenpark
  • Filiaal Hamme: Veldstraat 31, 9220 Hamme | Op de parking
  • Filiaal Oudenaarde: Gentstraat 51, 9700 Oudenaarde | Op de parking
  • Filiaal Aarlen: Rue de l'Abbatoir 3, 6700 Arlon
  • Filiaal Diest: Leuvensesteenweg 141, 3290 Diest
  • Filiaal Ronse: I.S. Maghermanlaan 100, 9600 Ronse

De afhaling kan steeds binnen de openingsuren van het filiaal: ma-vr: 8u30 - 20u00 en za: 8u30 - 19u00

Ik vind de pakjesautomaat niet tussen de leveringsopties van de webshop.

Heb je reeds gekeken onder de leveringsoptie “postpunten”? Sommige webshops plaatsen de levering in een Cubee-pakjesautomaat namelijk onder postpunten. Vind je ook daar de Cubee-pakjesautomaat niet terug, kan dit meerdere oorzaken hebben:
  • Mogelijks is de verpakking van je bestelling te groot voor de pakketautomaat en wordt daarom deze leveringsoptie niet aangeboden. De maximale afmetingen zijn 42x31x69cm en het maximaal gewicht is 30kg.
  • Een andere mogelijkheid is dat de webshop deze leveringsoptie niet aanbiedt. In dit geval kan je best even navraag doen bij de desbetreffende klantendienst.

Wat gebeurt er wanneer de pakjesautomaat vol is?

Het gebruik van de pakjesautomaat wordt nauw opgevolgd om voldoende capaciteit te voorzien. Indien deze toch volzet zou zijn, dan wordt het bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt geleverd. Je wordt hier steeds per e-mail over geïnformeerd.

Hoe kan ik een pakje retourneren?

Dit is opnieuw heel eenvoudig:
  • Print het retourlabel dat je van de webshop hebt ontvangen en kleef het op je pakje. Bij pakjes van Lidl-Shop.be vind je het retourlabel in het pakket of in de envelop op de verpakking.
  • Verpak je artikel in een doos met maximale afmetingen 42x31x69cm en een max. gewicht van 30kg.
  • Ga vervolgens naar de pakjesautomaat bij de Lidl-winkel en scan de barcode.
  • Plaats je pakje in het kluisje dat voor jou openspringt en je ontvangt een afgiftebewijs per e-mail.

Wat doe ik als de pakjesautomaat defect is?

De pakketautomaat is tijdelijk buiten gebruik en wordt zo spoedig mogelijk hersteld. Neem in dit geval contact op met Cubee (Tel 02 320 23 80) om het probleem te melden.

Wat als mijn pakje beschadigd is?

Hiervoor kan je best contact opnemen met de klantendienst van de webshop waar je het pakje bestelde. Voor pakjes van Lidl-Shop.be heb je 3 maanden de tijd om ons hiervan op de hoogte te brengen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Uiteraard heb je na de retourperiode nog recht op minimum 2 jaar garantie op alle non-foodartikelen. Neem contact op met onze klantendienst, we helpen je graag verder!