Mijn account

Wat zijn de voordelen van een account bij de Lidl-webshop?

Het aanmaken van een account biedt je volgende voordelen:

  • Sneller bestellen met je bewaarde gegevens
  • Status van je bestelling opvolgen
  • Je kan je bestelgeschiedenis bekijken

Lijkt dit je handig?
Geniet dan ook van deze voordelen en meld je aan op onze webshop! Je hoeft slechts eenmaal je gegevens in te vullen.

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken op de Lidl-webshop is heel eenvoudig:

1. Klik op "aanmelden" en geef aan dat je nieuw bent op de lidl-webshop.
2. Geef je e-mailadres en wachtwoord in
Tip: een veilig wachtwoord bevat 6 tekens waarvan ten minste:
- Eén cijfer
- Eén hoofdletter en één kleine letter
- Eén speciaal teken (bv. @ # $ % ^)

Bij de ingave van het wachtwoord, wordt er aangegeven of het gekozen wachtwoord voldoet aan de voorwaarden.

Na een geslaagde aanmelding, ontvang je een e-mail ter verwelkoming.

Weet je al wat je wilt bestellen? Dan kun je een bestelling plaatsen en tegelijkertijd een account aanmaken.

1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga verder met de bestelling
2. Geef aan dat je graag een account zou aanmaken
3. Vul je gegevens in
4. Rond je bestelling af

Is een registratie verplicht om online te kunnen bestellen?

Je hoeft om te bestellen geen account aan te maken. Je kan ook beslissen om je niet aan te melden en meteen door te gaan naar de betaling. Maar een account levert je wel aardig wat voordelen op en zorgt er voor dat je bij je volgende bezoek nog sneller kan bestellen. Het is volledig aan jou om te bepalen of je een account bij Lidl wilt of niet.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen paniek, het overkomt iedereen. Je kan op de startpagina van je account aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten. Vul het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt in en we e-mailen je een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen. Nadat je wachtwoord succesvol werd gewijzigd, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Het oude wachtwoord wordt vanaf dat moment ongeldig.

Indien je ervoor koos om je bij je bestelling niet aan te melden en meteen door te gaan naar de betaling, heb je geen account. Bijgevolg is het niet mogelijk een nieuw wachtwoord op te sturen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen?

Je kan je gegevens steeds wijzigen in je account. Je moet je hiervoor wel eerst aanmelden.

1. Klik bovenaan op "Jouw account".
2. Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord. Je komt meteen in je account terecht.
3. Links kan je kiezen om je gegevens en je adressen aan te passen.

Let op! De gegevens van bestellingen die je reeds had geplaatst, wijzigen hierdoor niet.

Wil je je account definitief wissen? Klik dan op "Jouw gegevens" en vervolgens op "Account verwijderen". Indien je je achteraf nog bedenkt, kan je je terug als nieuwe klant aanmelden.

Veiligheid en privacy

Zijn mijn gegevens beschermd?

Lidl hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van haar klanten. Daarom doen wij er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.

Zo slaan we je gegevens op in onze database via een beveiligde SSL-verbinding. SSL-encryptie betekent Secure Socket Layer en is een standaardmethode voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. In je browser herken je de versleutelde pagina's aan het pictogram met het veiligheidsslot, en aan de "s" in de URL: "https://www.lidl-shop.be".

Bovendien zijn we lid van BeCommerce en hebben we het EHI-certificaat ontvangen, wat betekent dat de Lidl-webshop goed scoort op het gebied van privacybescherming en gegevensbeveiliging. Ook zullen wij je persoonlijke gegevens niet verkopen of ter beschikking stellen aan derden tenzij strikt noodzakelijk voor de afhandeling van je bestelling of aan de door ons (streng) geselecteerde partners.

Om de afhandeling van je bestelling soepel te laten verlopen, hebben we wel bepaalde persoonlijke gegevens nodig, waaronder je naam, je adresgegevens en je e-mailadres. Met uitzondering van deze noodzakelijke gegevens, kan je de Lidl-webshop bezoeken zonder dat je ons persoonlijke informatie verstrekt.

Door onze Privacyverklaring te accepteren, kan je tenslotte toestaan dat we bepaalde gegevens van je meten om onder andere onze service en webshop te optimaliseren. Welke gegevens we precies verzamelen met welke doeleinden kan je terugvinden in onze Cookieverklaring.

Meer informatie over het onderwerp privacybescherming en veiligheid vindt u in onze Privacyverklaring alsmede in onze Algemene voorwaarden.

Waarvoor staat het kwaliteitslabel van BeCommerce op de Lidl webshop?

Lidl Belgium is lid van BeCommerce. De gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel (BeLux) heeft als doelstelling basisprincipes op te stellen die moeten worden nageleefd om de Belgische en Luxemburgse consument de nodige waarborgen te bieden, waardoor er een essentiële vertrouwensrelatie kan worden opgebouwd tussen verkopers en kopers op het vlak van verkoop op afstand, met een focus op e-commerce. Je kan hun gedragscode hier nalezen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je kan de algemene voorwaarden nalezen door te klikken op de volgende link. Je vindt onze algemene voorwaarden ook steeds onderaan de webshop.

Systeemspecificaties

Welke browserinstelling is vereist voor de Lidl-webshop?

Om alle functies zo goed mogelijk te kunnen gebruiken op lidl-shop.be, raden wij je aan om de meest actuele versie van je browser te gebruiken. Enkele functies van de webshop van Lidl maken gebruik van de technologie "JavaScript". Daarom is activering van JavaScript in je browser noodzakelijk. Raadpleeg daarvoor de helpfunctie van je browser voor de benodigde instellingen.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn tekstbestandjes die lokaal in het werkgeheugen van je internetbrowser worden opgeslagen. Een cookie heeft als doel om het herhaaldelijke bezoek aan een website te herkennen en als standaardinstelling op te slaan. Dit maakt het winkelen voor jou gemakkelijker, sneller en eenvoudiger. Uiteraard kan je je browser zodanig instellen dat er geen cookies op de vaste schijf worden gezet of reeds opgeslagen cookies weer worden gewist. Raadpleeg daarvoor de helpfunctie van je browser voor de aanwijzing met betrekking tot het blokkeren en wissen van cookies. Meer informatie over het onderwerp cookies vind je in onze Cookieverklaring.


 
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantenservice helpt je graag verder.