Sorry, wegens overdonderend succes van onze acties hebben pakjes momenteel vertraging bij het bereiken van hun bestemming.

De levering van deze artikelen kan langer duren dan onze standaardlevertermijn van 4 werkdagen. Zodra je pakje werd klaargemaakt ontvang je een verzendbevestigingsmail met track & trace-code. Onze excuses voor het ongemak!

Hier vind je het antwoord bij eventuele vragen over verzending en levering.

Mijn account

Wat zijn de voordelen van een account op Lidl-shop?

Een account op Lidl-shop biedt je de volgende voordelen:

  • Sneller bestellen doordat jouw gegevens bewaard blijven
  • De status van jouw bestelling op elk moment bekijken
  • Een overzicht van jouw volledige bestelgeschiedenis
  • Gemakkelijk het retourformulier en –label opnieuw downloaden

Een account aanmaken kan snel en eenvoudig via deze link.

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken op de Lidl-webshop is heel eenvoudig:

  1.  Klik in de rechterbovenhoek op ‘Aanmelden’
  2. Duid aan dat je nieuw bent op de webshop en je dus wil registreren
  3. Geef je e-mailadres in en kies een wachtwoord. Tip: een veilig wachtwoord bevat min. 6 tekens waarvan tenminste 1 cijfer, 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 speciaal teken (bv. @#£©^)
  4. Klik op registreren. Je hebt nu jouw eigen account! Je ontvangt een e-mail ter bevestiging

Weet je al wat je wilt bestellen? Dan kun je een bestelling plaatsen en tegelijkertijd een account aanmaken.

  1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga verder met de bestelling
  2. Geef aan dat je graag een account zou aanmaken
  3. Vul je gegevens in
  4. Rond je bestelling af

 

Is een registratie verplicht om online te kunnen bestellen?

Neen, je hoeft geen account te hebben om te kunnen bestellen op lidl-shop.be. Je kan na je bestelling meteen doorgaan naar de betaling zonder je aan te melden. Een account maakt bestellen wél eenvoudiger, zo bestel je bij jouw volgende bezoek nog sneller.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen paniek, het overkomt iedereen. We moeten tenslotte al zo veel wachtwoorden onthouden. Je kan eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen door volgende stappen te volgen:

  1. Klik in de rechterbovenhoek op ‘Aanmelden’
  2. Klik onder de invulvelden op ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Vul het e-mailadres in waarmee je je geregistreerd hebt
  4. Je ontvangt een e-mail met een link waarmee je eenmalig een nieuw wachtwoord kan instellen. Nadat je jouw wachtwoord succesvol gewijzigd hebt, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Het oude wachtwoord is vanaf dat moment ongeldig

 

Indien je ervoor koos om je bij je bestelling niet aan te melden en meteen door te gaan naar de betaling, heb je geen account. Bijgevolg is het niet mogelijk een nieuw wachtwoord op te sturen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen?

Je kan je gegevens steeds wijzigen in je account. Je moet je hiervoor wel eerst aanmelden.

1. Klik bovenaan op "Jouw account".
2. Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord. Je komt meteen in je account terecht.
3. Links kan je kiezen om je gegevens en je adressen aan te passen.

Let op! De gegevens van bestellingen die je reeds had geplaatst, wijzigen hierdoor niet.

Wil je je account definitief wissen? Klik dan op "Jouw gegevens" en vervolgens op "Account verwijderen". Indien je je achteraf nog bedenkt, kan je je terug als nieuwe klant aanmelden.

Veiligheid en privacy

Zijn mijn gegevens beschermd?

Lidl hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van haar klanten. Daarom doen wij er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.

Zo slaan we je gegevens op in onze database via een beveiligde SSL-verbinding. SSL-encryptie betekent Secure Socket Layer en is een standaardmethode voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. In je browser herken je de versleutelde pagina's aan het pictogram met het veiligheidsslot, en aan de "s" in de URL: "https://www.lidl-shop.be".

Bovendien zijn we lid van BeCommerce en hebben we het EHI-certificaat ontvangen, wat betekent dat de Lidl-webshop goed scoort op het gebied van privacybescherming en gegevensbeveiliging. Ook zullen wij je persoonlijke gegevens niet verkopen of ter beschikking stellen aan derden tenzij strikt noodzakelijk voor de afhandeling van je bestelling of aan de door ons (streng) geselecteerde partners.

Om de afhandeling van je bestelling soepel te laten verlopen, hebben we wel bepaalde persoonlijke gegevens nodig, waaronder je naam, je adresgegevens en je e-mailadres. Met uitzondering van deze noodzakelijke gegevens, kan je de Lidl-webshop bezoeken zonder dat je ons persoonlijke informatie verstrekt.

Door onze Privacyverklaring te accepteren, kan je tenslotte toestaan dat we bepaalde gegevens van je meten om onder andere onze service en webshop te optimaliseren. Welke gegevens we precies verzamelen met welke doeleinden kan je terugvinden in onze Cookieverklaring.

Meer informatie over het onderwerp privacybescherming en veiligheid vindt u in onze Privacyverklaring alsmede in onze Algemene voorwaarden.

Waarvoor staat het kwaliteitslabel van BeCommerce op de Lidl webshop?

Lidl Belgium is lid van BeCommerce. De gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel (BeLux) heeft als doelstelling basisprincipes op te stellen die moeten worden nageleefd om de Belgische en Luxemburgse consument de nodige waarborgen te bieden, waardoor er een essentiële vertrouwensrelatie kan worden opgebouwd tussen verkopers en kopers op het vlak van verkoop op afstand, met een focus op e-commerce. Je kan hun gedragscode hier nalezen.

Waarvoor staat het kwaliteitslabel van SafeShops op de Lidl webshop?

In 2018 behaalde Lidl-shop het SafeShops kwaliteitslabel. Dit kwaliteitslabel is een garantie dat Lidl-shop in orde is met de e-commerce wetgeving. Onze webshop werd door een onafhankelijk team van experten volledig doorgelicht en waar nodig werden we begeleid om alles juridisch op punt te stellen. Zo ben je zeker dat je veilig betaalt in onze webshop.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je kan de algemene voorwaarden hier nalezen. Je vindt onze algemene voorwaarden ook steeds onderaan de webshop.

Systeemspecificaties

Welke browserinstelling is vereist voor de Lidl-webshop?

Om alle functies zo goed mogelijk te kunnen gebruiken op lidl-shop.be, raden wij je aan om de meest actuele versie van je browser te gebruiken. Enkele functies van de webshop van Lidl maken gebruik van de technologie "JavaScript". Daarom is activering van JavaScript in je browser noodzakelijk. Raadpleeg de helpfunctie van je browser voor de benodigde instellingen.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn tekstbestandjes die lokaal in het werkgeheugen van je internetbrowser worden opgeslagen. Een cookie heeft als doel om het herhaaldelijke bezoek aan een website te herkennen en als standaardinstelling op te slaan. Dit maakt het winkelen voor jou gemakkelijker, sneller en eenvoudiger. Uiteraard kan je je browser zodanig instellen dat er geen cookies op de vaste schijf worden gezet of reeds opgeslagen cookies weer worden gewist. Raadpleeg de helpfunctie van je browser voor de instellingen met betrekking tot het blokkeren en wissen van cookies. Meer informatie over het onderwerp cookies vind je in onze Cookieverklaring.


 
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantenservice helpt je graag verder.