Sorry, wegens overdonderend succes van onze acties hebben pakjes momenteel vertraging bij het bereiken van hun bestemming.

De levering van deze artikelen kan langer duren dan onze standaard levertermijn van 3 of 5 werkdagen. Zodra je pakje werd klaargemaakt ontvang je een verzendbevestigingsmail met track & trace code. Onze excuses voor het ongemak!

Hier vind je het antwoord bij eventuele vragen over verzending en levering.

Mijn artikel retourneren

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Uiteraard. Jouw tevredenheid is voor ons namelijk het allerbelangrijkste. Ben je niet tevreden over een artikel, is het defect of is het toch niet dat wat je zocht? Geen probleem, je kan het eenvoudig, kosteloos en snel naar ons terugzenden.

Onze online service betekent namelijk:

  • 3 maanden bedenktijd
  • Gratis retourneren
  • Minimum 2 jaar garantie

Ook voor onze wijnen geldt onze ‘niet tevreden, geld terug’-garantie. Indien je niet tevreden bent over onze wijnen of je bestelde te veel flessen, dan kan je deze ook kosteloos retourneren. 

Hoe je een retour plaatst en welke voorwaarden er gelden, vind je hieronder beschreven.

Let op: De voorwaarde voor het recht op retourzending is dat je de artikelen alleen gebruikt voor het testen van de eigenschappen en werking ervan en de goederen volledig, in hun oorspronkelijke toestand en zonder beschadiging terugstuurt.

Je kan het herroepingsrecht en de uitzonderingen raadplegen in onze algemene voorwaarden.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Je kan alle aangekochte artikelen steeds gratis retourneren binnen 90 dagen na aankoop. Je hebt hiervoor de documenten (retourbon en bpost-retourlabel) nodig die in het pakje bij jouw bestelling zaten. Heb je deze documenten niet meer? Je kan ze eenvoudig opnieuw aanvragen.

Retourneren kan heel eenvoudig in 3 stappen:  

  1. Leg de artikelen samen met de ingevulde retourbon in hun originele verzendpakket.  
  2. Kleef het bpost-retourlabel goed zichtbaar op het pakket, over het originele ticket heen
  3. Geef je pakket af in een servicepunt van bpost of in een Cubee-pakketautomaat.
    Let op! Is jouw retourpakket zwaarder dan 30 kg of is een zijde ervan langer dan 160 cm? Neem dan contact op met onze klantendienst, wij regelen een afhaalopdracht voor jou.

Zodra jouw pakket bij ons is aangekomen, ontvang je een e-mail met de retourbevestiging. Eventuele tegoeden krijg je binnen 14 dagen terugbetaald.

Betaald met Bancontact/MisterCash? Je ontvangt binnenkort een aparte e-mail waarin we jouw rekeningnummer opvragen, dit wordt namelijk niet opgeslagen in ons systeem.

Let op! Online aangekochte artikelen kan je enkel retourneren door ze terug te sturen naar de webshop. Je kan deze niet terugbrengen naar een Lidl-winkel.

Hoe stuur ik een XL-pakje terug?

Wil je een artikel of pakje retourneren dat zwaarder is dan 30 kg of met een zijde groter dan 160 cm? Contacteer onze klantendienst, wij regelen een ophaling voor jou.

Ik heb mijn retourdocument en/of –label niet (meer). Wat nu?

Geen probleem, je kan ze opnieuw aanvragen door volgende stappen te volgen:

  1. Meld je aan in jouw account.
  2. Ga naar jouw bestellingen en klik op ‘artikel terugzenden’.
  3. Kies de artikelen die je wil retourneren, selecteer de reden van retour en klik op ‘Verder naar overzicht van jouw terugzendingen’.
  4. Controleer het overzicht van jouw terug te zenden artikelen en bevestig door te klikken op ‘Terugzending aanvragen’.
  5. Je ontvangt een e-mail met het retourdocument en –label om jouw pakket terug te sturen. Hoe je een artikel retourneert, lees je hier

Heb je geen account of lukt het niet om de documenten op te vragen op deze manier? Contacteer onze klantendienst.

Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in 1 doos retourneren?

Je kan gerust meerdere bestellingen in 1 doos retourneren, ook al heb je deze in verschillende dozen ontvangen. Voeg dan zeker alle retourformulieren van de verschillende bestellingen in deze doos toe.

Kan ik een artikel ruilen?

Om een artikel te ruilen, dien je jouw te vervangen artikel te retourneren (binnen 90 dagen) en het gewenste artikel opnieuw te bestellen op lidl-shop.be. Indien je alle artikelen van jouw bestelling retourneert, krijg je ook de verzendkosten (€ 2,99) terugbetaald. Hoe je een artikel retourneert, lees je hier.

Wil je een artikel ruilen omdat het defect is? Contacteer onze klantendienst.

Kan ik een in de webshop gekocht artikel in een winkel teruggeven?

Neen, indien je iets koopt via de Lidl-webshop, kan je het niet in een van onze winkels teruggeven of omruilen. Je kan het retourpakket (op voorwaarde dat je het retourlabel goed aanbracht) wel binnenbrengen bij het dichtsbijzijnde postpunt van bpost.

Is je aankoop niet wat je ervan verwacht had? Hier vind je de stappen van een retourzending.

Kan ik mijn artikelen zonder originele verpakking retourneren?

Neen, indien je artikelen terugstuurt, moet dit steeds gebeuren in hun originele staat, samen met de originele verpakking en alle geleverde toebehoren.

De verzenddoos moet echter niet identiek zijn. Je kan de artikelen, met hun originele verpakking, dus perfect in een andere doos plaatsen (bijvoorbeeld een schoenendoos). Zorg er wel voor dat je de doos goed kunt sluiten.

Mag ik aangekochte soldenartikelen retourneren?

Ja, ook als je niet tevreden bent van een soldenartikel kan je het artikel retourneren.

Wanneer krijg ik mijn geld terug bij een retourzending?

Je krijgt de aankoopprijs van jouw teruggezonden artikelen terug binnen 14 werkdagen nadat wij deze ontvangen hebben. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als die van jouw bestelling.

 

Betaald via Bancontact/Mister Cash? We betalen het bedrag terug zodra we het via e-mail opgevraagde rekeningnummer (IBAN BExx-xxxx-xxxx-xxxx) ontvangen hebben.
Betaald via Creditcard? We betalen het bedrag binnen 14 dagen terug, maar je zal het terugbetaalde bedrag pas zien verschijnen bij je volgende (maandelijkse) afrekening.

 

Ik heb geen terugbetaling ontvangen

Wanneer jouw retourzending goed aangekomen is, ontvang je van ons een retourbevestiging. Na ontvangst van deze bevestiging, zou de terugbetaling binnen 14 werkdagen op je rekening moeten verschijnen. Let op: heb je betaald met Creditcard, dan verschijnt dit bedrag pas bij je volgende (maandelijkse) afrekening.

De terugbetaling na 14 dagen nog steeds niet ontvangen? Onze klantendienst helpt je graag verder.

Is retourneren gratis?

Ja, je kan jouw bestelling binnen 90 dagen na aankoop kosteloos retourneren. Hoe je dit doet, lees je hier.

Is mijn retourzending bij jullie aangekomen?

Zodra we jouw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, sturen we je een bevestiging via e-mail. Doorgaans is dit binnen 5 werkdagen.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Onze klantendienst helpt je graag verder.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Indien je de artikelen reeds afgegeven hebt in een bpost postpunt voor retour, dan kan de retourmelding niet meer herroepen worden. Je geld zal in dat geval teruggestort worden. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Indien je ons de artikelen nog niet teruggestuurd hebt en ze dus nog steeds bij je hebt, dan kan je de artikelen houden en de retourbon weggooien maar zal je geen terugbetaling ontvangen.

Hoe lang heb ik de mogelijkheid om artikelen terug te sturen?

Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkste. Daarom bieden we je niet 14 dagen, zoals voorgeschreven door de wet, maar wel 3 maanden herroepingsrecht!
Wens je dus, om welke reden dan ook, je aankoop niet te houden, dan heb je tot 3 maanden om je artikel(en) terug te sturen. Zo kan je in alle rust je aankoop testen en uitproberen.

Volg hier de stappen van een retourzending.

Ik ontving een beschadigd en/of defect artikel. Krijg ik een ander exemplaar?

Is het artikel dat je ontving beschadigd, ontving je een ander artikel dan je besteld had of ontbreken er onderdelen of accessoires? Dan kan je het artikel gratis terugsturen en laten vervangen door een nieuw exemplaar binnen de 90 dagen na aankoop. We vinden het alvast erg vervelend dat je niet ontving wat je verwachtte!

Neem contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder!

Let wel: Net zoals bij het herroepingsrecht, heb je ook hier 90 dagen de tijd om ons op de hoogte te brengen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Uiteraard heb je na de retourperiode nog recht op minimum 2 jaar garantie op al onze Non-Food-artikelen.

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand voor een snellere service. Deze staan in de e-mail voor de bevestiging van je bestelling. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Kan ik mijn oude elektroniche apparaat meegeven bij de bezorging van een nieuw, soortgelijk apparaat?

Ja, je kan jouw oude elektronische apparaat aan de bezorger meegeven wanneer het nieuwe, soortgelijke apparaat bezorgd wordt.

Let op! Het oude apparaat dient afgekoppeld, schoongemaakt en zorgvuldig verpakt bij de voordeur klaar te staan. De oude apparaten dienen vrij van vloeistoffen en vetten te zijn. Eventuele losse onderdelen dienen in de verpakking te zijn verpakt. Wanneer het apparaat eenmaal is meegegeven aan de bezorger, kan je dit niet meer terugvragen.

Service & garantie

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen bij Lidl geldt dat de wettelijke garantieregeling van toepassing is (minstens 2 jaar). In de handleiding en/of op de verpakking vind je de garantietermijn.

Indien je de info niet vindt, neem dan contact op met onze klantendienst.

Tip: Houd de factuur van je aankoop goed bij want deze dient als je garantiebewijs.

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Wat vervelend dat je gebruik moet maken van de garantie! Neem contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder!

Tip voor een snellere service: Vermeld steeds je klant- of bestelnummer. Deze staan in de e-mailberichten die je hebt ontvangen, o.a. de e-mail voor bevestiging van je bestelling of op je factuur. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Wat is mijn garantiebewijs?

De factuur geldt als garantiebewijs. Je ontvangt deze per e-mail in een pdf-bestand nadat je bestelling verzonden is. Bewaar deze zorgvuldig.

Wat kan ik doen indien mijn artikel stuk is buiten de garantieperiode?

Alles staat bij ons in teken van jouw tevredenheid. Ook hier helpen we je dus graag verder. Zo bestaan er van de meeste artikelen reserveonderdelen die je op eigen kosten kan bestellen via de dienst na verkoop. Hiervoor neem je best contact op via de klantendienst. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Waar kan ik terecht voor reserveonderdelen of accessoires?

Ben je op zoek naar specifieke accessoires of onderdelen voor je artikel? Neem dan contact op met onze klantendienst. We zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen!


 
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantenservice helpt je graag verder.