Sorry, wegens overdonderend succes van onze acties hebben pakjes momenteel vertraging bij het bereiken van hun bestemming.

De levering van deze artikelen kan langer duren dan onze standaard levertermijn van 3 of 5 werkdagen. Zodra je pakje werd klaargemaakt ontvang je een verzendbevestigingsmail met track & trace code. Onze excuses voor het ongemak!

Hier vind je het antwoord bij eventuele vragen over verzending en levering.

Verzendkosten

Welke verzendkosten worden aangerekend?

De standaardverzendkost bedraagt € 2.99.

Dit geldt voor alle bestellingen, dus ook voor:

  • grote artikelen (pakjes zwaarder dan 30 kg of met een zijde groter dan 160 cm)
  • een bestelling van meerdere artikelen
  • een bestelling die op verschillende tijdstippen in meerdere pakjes geleverd wordt

Volg mijn pakje

Hoe kan ik mijn pakje opvolgen?

Je kan jouw pakje opvolgen via de Track & Trace-code van bpost. Je ontvangt deze code via e-mail zodra je pakje ons magazijn verlaat.

Klik op de Track & Trace-code in de e-mail om de status van je pakje te bekijken of vul de code in op de Track & Trace-website van bpost. Ook in je persoonlijke Lidl-shop-account kan je jouw pakje op de voet volgen.

Heb je meerdere artikelen besteld? Dan kan het zijn dat je verschillende pakjes ontvangt. Elk pakje heeft zijn eigen Track & Trace-code.

Waar vind ik de Track & Trace-code?

Je vindt de Track & Trace-code in de verzendbevestigingsmail die je van ons ontvangt zodra jouw pakje uit ons magazijn vertrokken is naar een bpost sorteercentrum. Hoe je deze code gebruikt, lees je onder Hoe kan ik mijn pakje opvolgen?

Ik heb geen Track & Trace-code of verzendbevestiging ontvangen.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons een bestelbevestiging. Je pakje wordt dan klaargemaakt in ons magazijn. Pas wanneer je pakje vanuit ons magazijn vertrekt naar bpost, ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging en Track & Trace-code om je pakje op te volgen. Dit is enkele dagen voor de verwachte leverdatum.

De Track & Trace-code werkt niet.

Wanneer je de verzendbevestiging hebt ontvangen, kan het zijn dat de code niet meteen werkt. Werkt ze na enkele uren nog steeds niet? Onze klantendienst helpt je graag verder.

Volgens de Track & Trace-code van bpost is mijn pakje afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen.

Gekozen voor thuislevering? Wanneer het pakje in je brievenbus past, kan het zijn dat de postbode dit daar heeft achtergelaten. Vraag ook eens na bij je buren of huisgenoten of zij jouw pakje voor jou in ontvangst hebben genomen. Is je pakje nog steeds zoek? Onze klantendienst helpt je graag verder.

Tip: Gebeurt het vaker dat je niet thuis bent om je pakje in ontvangst te nemen? Op de website van bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren aanpassen voor momenten waarop jij niet thuis bent: je kiest een buur, duidt een veilige plaats rond je huis aan of kiest een postpunt of pakjesautomaat waar bpost het pakje mag achterlaten wanneer je niet thuis bent.

Gekozen voor levering in een postpunt/pakjesautomaat? Onze klantendienst helpt je graag verder.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb nog steeds niks ontvangen.

Je verwacht een pakketje, maar kreeg het nog niet? Dat kan vervelend zijn! Panikeer echter niet, ga eerst de onderstaande punten na:

  1. Controleer de status van je pakje

    Wanneer je van ons een verzendbevestigingsmail ontvangt, betekent dit dat het pakje vanuit ons magazijn vertrokken is naar een bpost sorteercentrum. Via de Track & Trace-code uit deze e-mail kan je jouw pakje opvolgen. Bekijk hier wat de status betekent.

  2. Thuislevering? Neem een kijkje in je brievenbus

    Wanneer je niet thuis was bij de thuislevering van je pakje, laat de postbode een afwezigheidsbericht achter waarmee je jouw pakje kan afhaen in een postpunt

  3. Contacteer de klantendienst in volgende gevallen:
     
    • Er zit geen afwezigheidsbericht van bpost in mijn brievenbus
    • De Track & Trace-status van mijn pakje staat langer dan 2 dagen op dezelfde status
    • Het leveringsadres klopt niet.
    • k begrijp niet waar het probleem zit.

 

Levering van mijn bestelling

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Standaard geldt een levertermijn van 3 werkdagen voor alle non-foodartikelen en een levertermijn van 2 werkdagen voor wijn. Voor grote artikelen kan de levering langer duren, dit staat steeds duidelijk aangegeven bij het product zelf op de webshop en ook in de bevestigingsmail.

In de bestelbevestiging vind je bij elk artikel de verwachte levertermijn. Houd rekening met het volgende:

  • Heb je meerdere artikelen besteld? Het artikel met de langste wachttijd bepaalt wanneer je bestelling geleverd wordt. Om te voorkomen dat je alle artikelen later ontvangt, kan het zijn dat we jouw bestelling opsplitsen in meerdere pakjes. Uiteraard geldt hierbij nog steeds de verzendkost van € 2,99 voor de volledige bestelling, ongeacht het aantal pakjes.
  • Heb je artikelen uit een actie van volgende week besteld? In de webshop krijg je de mogelijkheid om sommige artikels reeds een week voor ze in de winkel liggen aan te kopen (pre-order). Je bestelling wordt ten vroegste de dag waarop dit artikel ook in de winkel ligt geleverd.
  • We leveren niet op wettelijke feestdagen en tijdens het weekend.

Zodra jouw pakje ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging en daarin jouw persoonlijke Track & Trace-code. Met deze code kan je jouw pakje opvolgen.

Waar kan ik mijn pakje laten leveren?

Je hebt 3 leveringsopties. Zo kan je zelf bepalen wat voor jou het gemakkelijkst is.

  • Thuis of op het werk
    We brengen je bestelling tot bij jou!
     
  • In een bpost-afhaalpunt 
    Je kan kiezen uit meer dan 1250 bpost afhaalpunten, zowel bpost postkantoren als bpost postpunten. Je wordt verwittigd via een e-mail van bpost wanneer je pakje beschikbaar is. Je pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.
     
  • In een Cubee-pakjesautomaat
    Je pakje zal worden geleverd in de door jou gekozen pakjesautomaat. Je ontvangt een e-mail van bpost wanneer je pakje beschikbaar is. Je pakje blijft 5 dagen beschikbaar in de pakjesautomaat. Indien het niet mogelijk is het pakje via een pakjesautomaat te leveren, zal het ter beschikking worden gesteld in het dichtstbijzijnde bpost afhaalpunt, je wordt hiervan via e-mail verwittigd. Grote en zware pakketten kunnen omwille van hun afmetingen niet in een pakjesautomaat geleverd worden.

Wij leveren niet in het buitenland. Voor leveringen in Nederland kan je terecht op www.lidl-shop.nl

Kan ik een bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Nee, wij bieden geen leveringen naar het buitenland aan. Voor leveringen in Nederland kan je terecht op www.lidl-shop.nl

Op welke tijdstippen wordt er geleverd?

We leveren via bpost op werkdagen tussen 8 en 16 uur bij jou aan huis of op het werk. We leveren niet tijdens het weekend en op wettelijke feestdagen.

Tip: ben je niet thuis op werkdagen tussen 8 en 16 uur? Laat je pakje leveren in een postpunt of pakjesautomaat of pas jouw leveringsvoorkeuren aan via onze verzendpartner bpost.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben op het tijdstip van de thuislevering?

Is er niemand thuis wanneer het pakje geleverd wordt en past het pakje niet in je brievenbus? De postbode laat een afwezigheidsbericht achter in je brievenbus. Je kan het pakje tot 14 dagen afhalen in het postpunt dat op het bericht is aangeduid of je kan een nieuwe datum van aanbieding doorgeven via de website van bpost.

Tip: ben je niet thuis op werkdagen tussen 8 en 16 uur? Laat je pakje leveren in een postpunt of pakjesautomaat of pas jouw leveringsvoorkeuren aan via onze verzendpartner bpost.

Kan ik mijn bestelling annuleren indien mijn bestelling te laat geleverd wordt?

We doen er steeds alles aan om je bestelling zo spoedig mogelijk te bezorgen.
Indien we toch niet tijdig kunnen leveren, dan verwittigen we je voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn.
Je kan het pakketje weigeren aan de deur en wij zorgen dan voor een snelle terugbetaling.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in 1 keer bezorgd?

Wanneer je meerdere artikelen hebt besteld, kan het zijn dat we deze in verschillende pakjes en op verschillende tijdstippen verzenden. Het kan dus zijn dat je al een deel van je bestelling ontvangen hebt en het andere deel nog onderweg is. Per pakje ontvang je een verzendbevestiging en een Track & Trace-code.

Wanneer wordt mijn bestelling opgesplitst in meerdere pakjes?

  • Wanneer de artikelen een verschillende verwachte leverdatum hebben zodat we de artikelen zo snel mogelijk bij jou willen leveren.
  • Wanneer de artikelen uit verschillende magazijnen op verschillende locaties komen en ze dus omwille van logistieke efficiëntie niet in 1 pakje kunnen.

Geen zorgen, de verzendkost blijft ongeacht het aantal pakjes een eenmalige standaardverzendkost van € 2,99.

Bpost meldt dat mijn pakje geblokkeerd is. Wat nu?

Wanneer je pakje meer dan 30 kg weegt of een zijde ervan groter is dan 160 cm, kan je een melding krijgen van bpost dat je pakje geblokkeerd is. Geen zorgen, deze status verandert niks voor jou. Je pakje wordt bij een blokkade overgenomen door Dynalogic, een onderaannemer van bpost. Je kan de status van je pakje nog steeds opvolgen via de Track & Trace-code van bpost. Ook de voorwaarden blijven dezelfde.

Pakket niet ontvangen en overige vragen

Ik heb niet al mijn bestelde artikelen ontvangen. Wat nu?

Omwille van logistieke redenen kan het zijn dat jouw bestelling opgedeeld is in verschillende pakjes. Indien dit het geval is, heb je meerdere Track & Trace-codes ontvangen in de verzendbevestigingsmail. Elk pakje heeft zijn eigen Track & Trace-code.

Is jouw bestelling niet verdeeld in meerdere pakjes en ontbreken er artikelen? De klantendienst helpt je graag verder. Tip: houd je klantnummer en bestelnummer klaar voor een snelle service. Je vindt deze nummers in de bestelbevestiging. Heb je deze gegevens niet bij de hand? Geef het e-mailadres door dat je gebruikt hebt voor je bestelling.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij vertrouwen op onze verzendpartner bpost om onze artikelen veilig bij jou te brengen. Via de Track & Trace-code van bpost kan je jouw pakje gemakkelijk opvolgen.

Indien je pakje zwaarder is dan 30 kg of een zijde ervan groter is dan 160 cm, wordt het geleverd door Dynalogic, een onderaannemer van bpost.


 
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantenservice helpt je graag verder.