Veelgestelde vragen

We helpen je graag verder, want zoeken is niet leuk.

Bestellen & betalen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen gaat heel eenvoudig:

Stap 1: Selecteer het gewenste artikel en geef aan hoeveel stuks je wenst te bestellen. Bepaal ook de kleur, maat en/of variant.
Stap 2: Klik op de knop "Voeg toe aan winkelwagentje" en kies voor "Bestellen". Of, voeg eerst nog andere artikelen toe aan je winkelwagentje en ga daarna door naar "Bestellen". De artikelen blijven 30 minuten voor u gereserveerd.
Stap 3: Ga verder met je bestelling door je aan te melden of winkel snel verder zonder een account.
Stap 4: Vul een facturatieadres en een leveringsadres in.
Stap 5: Selecteer de betaalwijze van je voorkeur.
Stap 6: Controleer de gegevens van je bestelling.

Alles klopt? Accepteer onze Algemene Voorwaarden om de aankoop te kunnen voltooien en bevestig de bestelling via "Betalen". Hierna kan je je bankgegevens ingeven en op een veilige manier betalen. Eenmaal je betaald hebt, wordt je bestelling naar ons verzonden. We sturen je een e-mail ter bevestiging dat we je bestelling goed ontvangen hebben.

Veel plezier met winkelen!

Is mijn bestelling goed gelukt?

Tof dat je winkelt bij Lidl! Na het afronden van je bestelling, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat wij je bestelling goed hebben ontvangen.
Heb je na een aantal uur nog geen e-mail ontvangen, controleer dan zeker eens je ongewenste berichten (Spam).

Als toch blijkt dat je geen bevestiging van ons hebt ontvangen, dan helpt onze Klantenservice je graag verder!

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand. Wanneer je momenteel niet aan je bestelgegevens kan, hebben wij het e-mailadres nodig waarmee je bij ons winkelt.

Kan ik telefonisch of per e-mail bestellen?

Neen, dit is niet mogelijk. Bestellen kan enkel via onze webshop.

Kan ik ook via smartphone of tablet bestellen?

Jazeker, je kan ook gewoon via smartphone of tablet in onze webshop winkelen. Veel plezier!

Hoe bereken ik mijn kledingmaat?

Bij Lidl kan je heel gemakkelijk kledij aankopen zonder het gedoe van passen! Met onze maatcalculator kan je namelijk je persoonlijke Lidl-maat berekenen. En eens je je persoonlijke Lidl-maat kent, zitten je kleren goed, zoals het moet.

Klaar om te passen? Vind je maat met de Lidl-maatcalculator.

Hoe bereken ik mijn schoenmaat?

Bij Lidl kan je naast kleren ook heel gemakkelijk schoenen aankopen zonder het gedoe van passen! De maatcalculator staat namelijk voor je klaar. Hiermee weet je binnen de kortste keren je individuele schoenmaat.

Alles wat je nodig hebt zijn: twee vellen papier, een pen, een meetlint en onze maatwijzer. We helpen je stapsgewijs je schoenmaat te berekenen.

Bereken nu je schoenmaat.

Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Helaas kun je de bestelling niet meer wijzigen nadat je deze hebt geplaatst, omdat wij alles direct in gang zetten om een snelle levering mogelijk te maken.

Maak je echter geen zorgen, want je kunt het pakket kosteloos weigeren aan de deur, of de ongewenste artikelen binnen 3 maanden kosteloos retourneren.
Je ontvangt het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen van ons uiteraard zo snel mogelijk terug. Als je de gehele bestelling retourneert, ontvang je ook de door jou betaalde verzendkosten van ons terug.

Wil je een artikel terugsturen? Lees hier hoe het werkt.

Voorraadstatus

Kan ik al een non-foodactie online kopen nog voor het in de winkels ligt?

Ja, dat kan. We willen dat iedereen kan genieten van ons non-food-gamma. Daarom kan je de meeste artikelen die in de folder verschijnen, meteen online aankopen. Zo mis je zeker geen enkele aanbieding.

Let wel: Je ontvangt je bestelling ten vroegste op de dag waarop de actie ook in onze winkels te koop is.

Tip: Indien je een artikel uit je winkelwagentje reeds vroeger wilt ontvangen, bestel je deze best apart. Je dient het artikel te betalen zodra je de bestelling plaatst.

Hoe weet ik of een artikel voorradig is?

We duiden op onze webshop duidelijk aan of een artikel voorradig is. Je zal zien dat een uitgeput artikel niet meer toegevoegd kan worden aan je winkelwagentje. De groene knop "Voeg toe aan winkelwagentje" kan niet meer worden geselecteerd en heeft dan een grijze achtergrond.

Wat als een artikel uitverkocht is?

Wij weten niet op voorhand wannneer een uitverkocht artikel weer verkrijgbaar zal zijn. Uitverkochte artikelen kunnen ook niet nabesteld worden.

Je kan er wel van uit gaan dat we, bij een groot succes van een artikel, ons uiterste best zullen doen zo snel mogelijk gelijkaardige artikelen aan te bieden.

Tip: Indien je zeker wilt zijn dat je niet naast een populaire aanbieding grijpt, schrijf je dan in voor onze newsletter en profiteer elke week van nieuwe en verrassende aanbiedingen.

Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden in de webshop van Lidl?

In de webshop kan je op de volgende manieren betalen:

  • Bancontact/Mister Cash (Debetcard): Betalen met Bancontact/Mister Cash is zowel veilig als snel. Kies in de lidl-webshop voor deze betaalwijze, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een paswoord.
     Mr. Cash
  • Visa/MasterCard (Creditcard): Als je voor deze betaalwijze kiest, word je bij het afronden van je bestelling automatisch naar de website van onze betaalpartner doorgestuurd. Daar kan je duidelijk en eenvoudig je kaartgegevens opgeven en je betaling bevestigen. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, verwerken we je bestelling. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast. Uiteraard betaal je met je creditcard bij Lidl veilig online.
    VISA / MasterCard

Hoe ontvang ik de factuur van mijn bestelling?

Bij elke bestelling ontvang je de factuur automatisch via e-mail in een pdf-bestand.
Hierop staan je facturatiegegevens, adres, artikelbeschrijving, bestelhoeveelheid, verzendkosten, eventuele toeslagen en de wijze waarop je betaald hebt.

Indien je naast het pdf-bestand, toch nog een kopie nodig hebt, kan je hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice.

Tip: Bewaar je factuur goed, want je factuur geldt als het garantiebewijs van je aankoop.

Ons assortiment

Hoe kan ik meer informatie bekomen over een artikel?

Bij elk artikel in onze webshop vind je een artikelomschrijving, waar je de kenmerken, de kwaliteitslabels en specificaties kan raadplegen.
Indien je toch nog meer informatie over een artikel wenst, neem dan best contact op met onze Klantenservice.
We zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen!

Worden de artikelen eveneens in de winkels van Lidl verkocht?

Je vindt in de webshop niet alleen bijna alle non-food artikelen uit onze winkels, maar nog veel meer dan dat! Online wordt ons Non-Food aanbod sterk uitgebreid. Niet alle artikelen die aangeboden worden op de webshop zijn dus ook terug te vinden in onze winkels.

Verzending & levering

Verzendkosten

Welke verzendkosten worden er berekend?

We rekenen een standaardverzendkost van € 2.99 aan, ook wanneer je bestelling uit meerdere artikelen bestaat of op verschillende tijdstippen geleverd wordt.

Volg mijn pakket

Wat is de status van mijn levering?

Wanneer je bestelling wordt verzonden, krijg je van ons per e-mail een trackingnummer. In deze e-mail staat ook de link naar de Track & Trace-website van bpost. Zo weet je meteen waar je pakketje zich precies bevindt.

Vind je je pakket niet, contacteer dan onze Klantenservice. Wij gaan dit voor jou na.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb deze nog niet ontvangen.

Je verwacht een pakketje, maar kreeg het nog niet? Dat kan vervelend zijn! Panikeer echter niet, ga eerst de onderstaande punten na:

  • Controleer de status van je verzending via de Track & Trace-applicatie van bpost. Staat je verzending al meer dan twee werkdagen op 'Verzonden'? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
  • Controleer het leveringsadres: klopt het adres dat je invulde?
  • Controleer je brievenbus: het kan zijn dat je niet thuis was toen bpost langskwam. In dat geval steken ze een briefje in je brievenbus.

Levering van mijn bestelling

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

De levertijd staat steeds vermeld bij het artikel. Voor het grootste deel van ons aanbod geldt dat je je aankoop na 2 werkdagen, nadat je je bestelling plaatste, ontvangt.
Hou wel rekening met het volgende:

Indien je meerdere artikelen bestelt, bepaalt het artikel met de langste wachttijd wanneer je bestelling geleverd wordt.

Indien je een van onze acties bestelde nog voor dat het in onze winkels verkrijgbaar is, wordt je bestelling pas verstuurd op de dag dat het artikel in onze winkels te koop is.

Zodra je bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging via e-mail. Met het persoonlijke trackingnummer in die e-mail, kan je op de website van bpost de status van je verzending met één klik volgen.

Opgelet: Er wordt niet geleverd in het weekend en op wettelijke feestdagen.

Waar kan ik mijn pakje laten leveren?

Je hebt 3 leveringsopties. Zo kan je zelf bepalen wat voor jou het gemakkelijkst is.

  • Thuis of op het werk
    We brengen je bestelling tot bij jou!
     
  • In een bpost-afhaalpunt
    Je kan kiezen uit meer dan 1250 afhaalpunten, zowel bpost postkantoren als bpost postpunten. Je wordt verwittigd via een e-mail van bpost wanneer je pakketje beschikbaar is. Je pakketje blijft 14 dagen ter beschikking gesteld in het afhaalpunt.
     
  • In een bpost-pakketautomaat
    Je pakkketje zal worden geleverd in de door jou gekozen bpost pakketautomaat. Je wordt verwittigd via een e-mail en SMS van bpost wanneer je pakketje beschikbaar is. Je pakketje blijft 5 dagen ter beschikking gesteld in de pakketautomaat. Indien het niet mogelijk is het pakketje via een pakketautomaat te leveren, zal het ter beschikking worden gesteld in het dichtstbijzijnde bpost afhaalpunt, je wordt hiervan via e-mail verwittigd. Grote en zware pakketten kunnen omwille van hun afmetingen niet in een Bpost-pakketautomaat geleverd worden.

Wij leveren niet in het buitenland. Voor leveringen in Nederland kan je terecht op www.lidl-shop.nl

Kan ik een bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Nee, wij bieden geen leveringen naar het buitenland aan. Voor leveringen in Nederland kan je terecht op www.lidl-shop.nl

Op welke dagen wordt er geleverd?

Wij leveren op werkdagen bij jou aan huis, of in een afhaalpunt of pakketautomaat. Leveringen gebeuren dus niet in het weekend en op wettelijke feestdagen.

Tip: Indien je tijdens de werkdagen niet thuis bent, kan je je pakketje laten leveren in een postpunt en het afhalen wanneer het jou past (uiteraard op voorwaarde dat het postpunt open of bereikbaar is op die dag).

Tussen welke uren kan ik mijn levering verwachten?

Onze partner, bpost, levert elke dag tussen 8 en 16 uur, behalve tijdens het weekend en op wettelijke feestdagen.

Wist je trouwens dat je de status van je verzending kan volgen? Zodra je bestelling onderweg is, ontvang je een verzendingsbevestiging via e-mail. Met het persoonlijke trackingnummer in die e-mail, kan je op de website van bpost nagaan op welk moment bpost bij je langskomt.

Wat doe ik, wanneer ik op het tijdstip van levering niet thuis ben?

Is er niemand thuis wanneer het pakje geleverd wordt en je pakje past niet door je brievenbus? Bpost laat een afwezigheidsbericht achter in je brievenbus. Je hebt twee opties:

  • Je kan het pakje binnen de 14 dagen (de dag van levering niet inbegrepen) afhalen in het postkantoor of postpunt dat op het afwezigheidsbericht aangeduid is.
  • Je kan ook vragen of de postbode de zending een tweede keer op hetzelfde adres komt aanbieden via deze link.

Je bent niet altijd thuis wanneer de postbode langskomt? Laat je pakje leveren in een van de 1.250 afhaalpunten of in een van de 125 pakjesautomaten van bpost.

Kan ik mijn bestelling annuleren indien mijn bestelling te laat geleverd wordt?

We doen er steeds alles aan om je bestelling zo spoedig mogelijk te bezorgen.
Indien we toch niet tijdig kunnen leveren, dan verwittigen we je voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn.
Je kan het pakketje weigeren aan de deur en wij zorgen dan voor een snelle terugbetaling.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in 1 keer bezorgd?

Op het overzicht van je bestelling, is steeds weergegeven wanneer je je artikelen kan verwachten.

Pakket niet ontvangen en overige vragen

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij vertrouwen op onze partner bpost om onze artikelen veilig en wel bij jou te krijgen. Wist je trouwens al dat je de status van je verzending kan volgen via de bpost Track & Trace-applicatie?

Ik heb niet al mijn bestelde artikelen ontvangen, wat nu?

Wat vervelend dat je niet alle artikelen hebt ontvangen! Waarschijnlijk worden een aantal artikelen later geleverd. We raden je aan om te kijken of je bestelling niet over verschillende leveringen is verdeeld.

In het pakket vind je de leverbon waar alle artikelen van deze specifieke levering opstaan. Alles wat niet staat vermeld, ontvang je via een andere levering. Of die levering al onderweg is, check je aan de hand van je trackingnummer. Deze vind je in de verzendingsbevestiging die je via e-mail van ons ontving.

Is het bovenstaande niet aan de orde en mis je gewoonweg artikelen die wel op de leverbon staan, dan bieden wij bij deze onze excuses aan voor het ongemak! Neem contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder.

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand voor een snellere service. Deze staan in de e-mail met de bevestiging van je bestelling. Kan je momenteel niet aan je bestelgegevens? Dan hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Retour & service

Mijn artikel retourneren

Is de retourzending gratis

Uiteraard! De enige voorwaarde is dat je het retourlabel correct en duidelijk zichtbaar aanbrengt op je pakje en dit afgeeft in één van de bpost Postpunten.

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Uiteraard. Jouw tevredenheid is voor ons namelijk het allerbelangrijkste. Ben je niet tevreden over een artikel, is het defect of is het toch niet dat wat je zocht? Geen probleem, je kan het eenvoudig en snel naar ons terugzenden.

Onze online service betekent namelijk:

  • Je krijgt steeds 3 maanden bedenktijd
  • Gratis je pakketje retour sturen
  • Wij garanderen minimum 2 jaar garantie

Ook voor onze wijnen geldt onze ‘niet tevreden, geld terug’ garantie. Indien u niet tevreden bent over onze wijnen of u bestelde te veel flessen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Hoe je een retour plaatst en welke voorwaarden er gelden, vind je hieronder beschreven.

Let op: De voorwaarde voor het recht op retourzending is dat je de artikelen alleen gebruikt voor het testen van de eigenschappen en werking ervan en de goederen volledig, in hun oorspronkelijke toestand en zonder beschadiging terugstuurt.

Je kan het herroepingsrecht en de uitzonderingen raadplegen in onze algemene voorwaarden.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Jammer dat je niet tevreden bent van je aankoop en iets terug wilt sturen. Gelukkig is het gratis, snel en gemakkelijk! Je hebt net zoals in onze winkels 3 maanden om een artikel te testen en uit te proberen.

Stap 1. Laat onze Klantenservice weten dat je een of meerdere artikel(en) niet wenst te houden. Je ontvangt vervolgens een retourlabel per e-mail, waarmee je gratis je pakket via bpost naar ons terug kan sturen. Je ontvangt het retourlabel in je mailbox zodat je deze meteen kan printen. Heb je geen printer, dan kunnen wij het retourlabel natuurlijk ook per post naar je toesturen. Geef steeds duidelijk aan welke artikelen je niet wenst te houden.

Stap 2. Zend kosteloos je aankoop naar ons terug. Breng hiervoor het retourlabel met de streepjescode goed zichtbaar aan op je pakket. Daarna kan je het afgeven in het dichtsbijzijnde postpunt van bpost.

Let wel: je kan een artikel dat je online kocht niet terug binnenbrengen in één van onze winkels.

Nadat wij de door jou teruggestuurde artikelen hebben ontvangen, ontvang je per e-mail een bevestiging. Wij zorgen ervoor dat je aankoopbedrag, inclusief de leveringskosten, zo spoedig mogelijk wordt terugbetaald.

Kan ik een in de webshop gekocht artikel in een winkel teruggeven?

Neen, indien je iets koopt via de Lidl-webshop, kan je het niet in een van onze winkels teruggeven of omruilen. Je kan het retourpakket (op voorwaarde dat je het retourlabel goed aanbracht) wel binnenbrengen bij het dichtsbijzijnde postpunt van bpost.

Is je aankoop niet wat je ervan verwacht had? Hierboven vind je de stappen van een retourzending.

Kan ik mijn artikelen zonder originele verpakking retourneren?

Neen, indien je artikelen terugstuurt, moet dit steeds gebeuren in hun originele staat, samen met de originele verpakking en alle geleverde toebehoren.

De verzenddoos moet echter niet identiek zijn. Je kan de artikelen, met hun originele verpakking, dus perfect in een andere doos plaatsen (bijvoorbeeld een schoenendoos). Zorg er wel voor dat je de doos goed kunt sluiten.

Mag ik aangekochte soldenartikelen retourneren?

Ja, ook als je niet tevreden bent van een soldenartikel kan je het artikel retourneren.

Hoe krijg ik mijn geld terug bij een retourzending?

Een terugbetaling gebeurt in de eerste plaats via de betaalwijze waarmee je je aankoop hebt betaald. Indien je betaald hebt via Bancontact/Mister Cash, hebben we nog bepaalde gegevens van je nodig om het bedrag aan je terug te storten. Je ontvangt een e-mail waarin we vragen naar het rekeningnummer van je bankaccount.

Na ontvangst van je retourartikel(en), storten wij het aankoopbedrag na maximum 14 dagen terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Verzending van je retourzending is uiteraard volledig kosteloos.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Indien je de artikelen reeds afgegeven hebt in een bpost postpunt voor retour, dan kan de retourmelding niet meer herroepen worden. Je geld zal in dat geval teruggestort worden. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Indien je ons de artikelen nog niet teruggestuurd hebt en ze dus nog steeds bij je hebt, dan kan je de artikelen houden en de retourbon weggooien maar zal je geen terugbetaling ontvangen.

Hoe lang heb ik de mogelijkheid om artikelen terug te sturen?

Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkste. Daarom bieden we je niet 14 dagen, zoals voorgeschreven door de wet, maar wel 3 maanden herroepingsrecht!
Wens je dus, om welke reden dan ook, je aankoop niet te houden, dan heb je tot 3 maanden om ons te laten weten of je het artikel wilt houden of niet. Zo kan je in alle rust je aankoop testen en uitproberen.

Eenmaal je ons op de hoogte bracht, heb je nog eens 14 dagen om het artikel in zijn originele verpakking en staat terug te bezorgen.

Is je aankoop niet wat je ervan verwacht had? Volg dan hier de stappen van een Retourzending.

Ik ontving een beschadigd en/of defect artikel. Krijg ik een ander exemplaar?

Is het artikel dat je ontving beschadigd, ontving je een ander artikel dan je besteld had of ontbreken er onderdelen of accessoires, dan kan je het artikel gratis terugsturen en laten vervangen door een nieuw exemplaar binnen de 3 maanden na aankoop. We vinden het alvast erg vervelend dat je niet ontving wat je verwachtte!

Neem contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder!

Let wel: Net zoals bij het herroepingsrecht, heb je ook hier 3 maanden de tijd om ons op de hoogte te brengen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Uiteraard heb je na de retourperiode nog recht op minimum 2 jaar garantie op al onze Non-Food-artikelen.

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand voor een snellere service. Deze staan in de e-mail voor de bevestiging van je bestelling. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Service & garantie

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen bij Lidl geldt dat de wettelijke garantieregeling van toepassing is (minstens 2 jaar). Daarnaast vind je op onze website per artikel ook nog eens de garantietermijn die voor dit artikel van toepassing is.

Tip: Houd de factuur van je aankoop goed bij want deze dient als je garantiebewijs.

Wat is mijn garantiebewijs?

De factuur geldt als garantiebewijs. Je ontvangt deze per e-mail in een pdf-bestand nadat je bestelling verzonden is. Bewaar deze zorgvuldig.

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Wat vervelend dat je gebruik moet maken van de garantie! Neem contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder!

Tip voor een snellere service: Vermeld steeds je klant- of bestelnummer. Deze staan in de e-mailberichten die je hebt ontvangen, o.a. de e-mail voor bevestiging van je bestelling of op je factuur. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Wat kan ik doen indien mijn artikel stuk is buiten de garantieperiode?

Alles staat bij ons in teken van jouw tevredenheid. Ook hier helpen we je dus graag verder. Zo bestaan er van de meeste artikelen reserveonderdelen die je op eigen kosten kan bestellen via de dienst na verkoop. Hiervoor neem je best contact op via de Klantenservice. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Waar kan ik terecht voor reserveonderdelen of accessoires?

Ben je op zoek naar specifieke accessoires of onderdelen voor je artikel? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen!

Mijn account

Mijn account

Wat zijn de voordelen van een account bij de Lidl-webshop?

Het aanmaken van een account biedt je volgende voordelen:

  • Bestel sneller met je bewaarde gegevens
  • Volg de status van je bestelling
  • Bekijk je bestelgeschiedenis

Lijkt dit je handig?
Geniet dan ook van deze voordelen en meld je aan op onze webshop! Je hoeft slechts eenmaal je gegevens in te vullen.

 

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken op de Lidl-webshop is heel eenvoudig:

1. Klik op "aanmelden" en geef aan dat je nieuw bent op de lidl-webshop.
2. Geef je e-mailadres en wachtwoord in
Tip: een veilig wachtwoord bevat 6 tekens waarvan ten minste:
- Eén cijfer
- Eén hoofdletter en één kleine letter
- Eén speciaal teken (bv. @ # $ % ^)

Bij de ingave van het wachtwoord, wordt er aangegeven of het gekozen wachtwoord voldoet aan de voorwaarden.

Na een geslaagde aanmelding, ontvang je een e-mail ter verwelkoming.

Weet je al wat je wilt bestellen? Dan kun je een bestelling plaatsen en tegelijkertijd een account aanmaken.

1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga verder met de bestelling
2. Geef aan dat je graag een account zou aanmaken
3. Vul je gegevens in
4. Rond je bestelling af

Is een registratie verplicht om online te kunnen bestellen?

Je hoeft om te bestellen geen account aan te maken. Je kan ook beslissen om je niet aan te melden en meteen door te gaan naar de betaling. Maar een account levert je wel aardig wat voordelen op en zorgt er voor dat je bij je volgende bezoek nog sneller kan bestellen. Het is dan ook volledig aan jou om te bepalen of je een account bij Lidl wilt of niet.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen paniek, het overkomt iedereen. Je kan op de startpagina van je account aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten. Vul het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt in en we e-mailen je een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen. Nadat je wachtwoord succesvol werd gewijzigd, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Het oude wachtwoord wordt vanaf dat moment ongeldig.

Indien je ervoor koos om je bij je bestelling niet aan te melden en meteen door te gaan naar de betaling, heb je geen account. Bijgevolg is het niet mogelijk een nieuw wachtwoord op te sturen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen?

Je kan je gegevens steeds wijzigen in je account. Je moet je hiervoor wel eerst aanmelden.

1. Klik bovenaan op "Jouw account".
2. Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord. Door te klikken op je gebruikersnaam, kom je meteen terecht in je account.
3. Links kan je kiezen om je gegevens en je adressen aan te passen.

Let op! De gegevens van bestellingen die je reeds had geplaatst, wijzigen hierdoor niet.

Wil je je account definitief wissen? Klik dan op "jouw gegevens" en vervolgens op "Account verwijderen". Indien je je achteraf nog bedenkt, kan je je terug als nieuwe klant aanmelden.

Veiligheid & privacy

Zijn mijn gegevens beschermd?

Lidl hecht veel waarde aan de bescherming van de persoonsgegevens van haar klanten. Daarom doen wij er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.

Zo slaan we je gegevens op in onze database via een beveiligde SSL-verbinding. SSL-encryptie betekent Secure Socket Layer en is een standaardmethode voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. In je browser herken je de versleutelde pagina's aan het pictogram met het veiligheidsslot, alsmede aan de "s" in de URL: "https://www.lidl-shop.be".

Bovendien zijn we lid van BeCommerce en hebben we het EHI-certificaat ontvangen, wat betekent dat de Lidl-webshop goed scoort op het gebied van privacybescherming en gegevensbeveiliging. Ook zullen wij je persoonlijke gegevens niet verkopen of ter beschikking stellen aan derden tenzij strikt noodzakelijk voor de afhandeling van je bestelling of aan de door ons (streng) geselecteerde partners.

Om de afhandeling van je bestelling soepel te laten verlopen, hebben we wel bepaalde persoonlijke gegevens nodig, waaronder je naam, je adresgegevens en je e-mailadres. Met uitzondering van deze noodzakelijke gegevens, kan je de Lidl-webshop bezoeken zonder dat je ons persoonlijke informatie verstrekt.

Door onze Privacyverklaring te accepteren, kan je tenslotte toestaan dat we bepaalde gegevens van je meten om onder andere onze service en webshop te optimaliseren. Welke gegevens we precies verzamelen met welke doeleinden kan je terugvinden in onze Cookieverklaring.

Meer informatie over het onderwerp privacybescherming en veiligheid vindt u in onze Privacyverklaring alsmede in onze Algemene voorwaarden.

Waarvoor staat het kwaliteitslabel van BeCommerce op de Lidl webshop?

Lidl Belgium is lid van BeCommerce. De gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel (BeLux) heeft als doelstelling basisprincipes op te stellen die moeten worden nageleefd om de Belgische en Luxemburgse consument de nodige waarborgen te bieden, waardoor er een essentiële vertrouwensrelatie kan worden opgebouwd tussen verkopers en kopers op het vlak van verkoop op afstand, met een focus op e-commerce. Je kan hun gedragscode hier nalezen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Je kan de algemene voorwaarden nalezen door te klikken op de volgende link. Je vindt onze algemene voorwaarden ook steeds onderaan de webshop.

Systeemspecificaties

Welke browserinstelling is vereist voor de Lidl-webshop?

Om alle functies zo goed mogelijk te kunnen gebruiken op lidl-shop.be, raden wij je aan om de meest actuele versie van je browser te gebruiken. Enkele functies van de webshop van Lidl maken gebruik van de technologie "JavaScript". Daarom is activering van JavaScript in je browser noodzakelijk. Raadpleeg daarvoor de helpfunctie van je browser voor de benodigde instellingen.

Wat zijn cookies?

Cookies zijn tekstbestandjes die lokaal in het werkgeheugen van je internetbrowser worden opgeslagen. Een cookie heeft als doel om het herhaaldelijke bezoek aan een website te herkennen en als standaardinstelling op te slaan. Dit maakt het winkelen voor jou gemakkelijker, sneller en eenvoudiger. Uiteraard kan je je browser zodanig instellen dat er geen cookies op de vaste schijf worden gezet of reeds opgeslagen cookies weer worden gewist. Raadpleeg daarvoor de helpfunctie van je browser voor de aanwijzing met betrekking tot het blokkeren en wissen van cookies. Meer informatie over het onderwerp cookies vind je in onze Cookieverklaring.

Overige

Nieuwsbrief

Welke voordelen biedt de Lidl-Newsletter?

Met onze nieuwsbrief ontdek je elke week de huidige aanbiedingen, prijsverlagingen, wedstrijden, recepten en veel meer. Dit zowel van onze filialen, als van de webshop. Mis dus geen enkele aanbieding meer en blijf op de hoogte van al onze aanbiedingen en kortingsacties. Wil je deze ook graag ontvangen, dan kan je je hier via je e-mailadres inschrijven voor onze Nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij voor de Lidl-Newsletter aan- of afmelden?

Je kan je inschrijven door op de menubalk op Newsletter te klikken en je e-mailadres in te vullen. Van zodra je op ""Versturen"" klikt, ga je automatisch akkoord met de Privacyverklaring. Hierna ontvang je een e-mail met het verzoek om je aanmelding voor de Lidl-nieuwsbrief te bevestigen. Na bevestiging, ontvang je een bericht ter verwelkoming. Meer hoef je niet te doen. Veel plezier!

Afmelden voor de Lidl-Nieuwsbrief kan door in de menubalk te kiezen voor Nieuwsbrief. Geef vervolgens het e-mailadres op, waarmee je bent aangemeld voor de Lidl-Nieuwsbrief. Vink daarna aan dat je geen aanbiedingen meer wenst te ontvangen en klik op de knop “Afmelden voor Nieuwsbrief”. Afmelden voor de Lidl-Nieuwsbrief is ook mogelijk door aan het einde van de Nieuwsbrief op de knop “Nieuwsbrief afmelden” te klikken.
Na afmelding ontvang je een e-mail ter bevestiging. Wij zullen je wel missen, hoor!

Contact

Hoe kan ik de Klantenservice van de Lidl-webshop contacteren?

Onze Klantenservice staat 6 dagen per week voor je klaar. Je kan hen bereiken via het contactformulier of telefonisch op het gratis nummer 0800 73 520.

Handleiding

Wat kan ik doen wanneer de handleiding ontbreekt in de verpakking?

Je kan al onze handleidingen zelf raadplegen door hier te klikken. Kan je de handleiding die je zoekt niet vinden? Neem contact op met onze Klantenservice.
We zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen!

Overige

Heb je nog vragen?

Onze Klantenservice staat 6 dagen per week voor je klaar. Je kan hen bereiken via het contactformulier of telefonisch op het gratis nummer 0800 73 520.

Waar vind ik het platform voor ODR (Online Dispute Resolution)?

Vanaf 15 februari 2016 stelt de Europese Commissie een platform voor buitengerechtelijke geschillenafwikkeling ter beschikking (het platform voor Online Dispute Resolution). Dit geeft de consument de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot een online aankoop in eerste instantie af te wikkelen zonder tussenkomst van een rechter. Je vindt het ODR-platform via deze link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/