Mijn artikel retourneren

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Uiteraard. Jouw tevredenheid is voor ons namelijk het allerbelangrijkste. Ben je niet tevreden over een artikel, is het defect of is het toch niet dat wat je zocht? Geen probleem, je kan het eenvoudig, kosteloos en snel naar ons terugzenden.

Onze online service betekent namelijk:

  • 3 maanden bedenktijd
  • Gratis retourneren
  • Minimum 2 jaar garantie

Ook voor onze wijnen geldt onze ‘niet tevreden, geld terug’ garantie. Indien u niet tevreden bent over onze wijnen of u bestelde te veel flessen, dan kan u deze ook kosteloos retourneren. 

Hoe je een retour plaatst en welke voorwaarden er gelden, vind je hieronder beschreven.

Let op: De voorwaarde voor het recht op retourzending is dat je de artikelen alleen gebruikt voor het testen van de eigenschappen en werking ervan en de goederen volledig, in hun oorspronkelijke toestand en zonder beschadiging terugstuurt.

Je kan het herroepingsrecht en de uitzonderingen raadplegen in onze algemene voorwaarden.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Jammer dat je niet tevreden bent van je aankoop en iets terug wilt sturen. Gelukkig is het gratis, snel en gemakkelijk! Je hebt net zoals in onze winkels 3 maanden om een artikel te testen en uit te proberen.

In de doos van je bestelling kun je een retourlabel en een retourbon vinden. Breng het retourlabel met de streepjescode goed zichtbaar aan op je pakket. Op de retourbon duid je aan wat je wenst te retourneren. Deze bon stop je in de doos. Daarna kan je de doos afgeven in het dichtstbijzijnde postpunt van bpost.

Indien je de retourbon niet meer hebt, of de bon zat niet in de doos, dan kun je steeds een retour aanvragen door contact op te nemen met onze Klantenservice.

Let wel: je kan een artikel dat je online kocht niet terug binnenbrengen in één van onze winkels.

Nadat wij de door jou teruggestuurde artikelen hebben ontvangen, ontvang je per e-mail een bevestiging. Wij zorgen ervoor dat je aankoopbedrag, inclusief de leveringskosten, zo spoedig mogelijk wordt terugbetaald.

Kan ik een in de webshop gekocht artikel in een winkel teruggeven?

Kan ik een in de webshop gekocht artikel in een winkel teruggeven?

Neen, indien je iets koopt via de Lidl-webshop, kan je het niet in een van onze winkels teruggeven of omruilen. Je kan het retourpakket (op voorwaarde dat je het retourlabel goed aanbracht) wel binnenbrengen bij het dichtsbijzijnde postpunt van bpost.

Is je aankoop niet wat je ervan verwacht had? Hierboven vind je de stappen van een retourzending.

Kan ik mijn artikelen zonder originele verpakking retourneren?

Neen, indien je artikelen terugstuurt, moet dit steeds gebeuren in hun originele staat, samen met de originele verpakking en alle geleverde toebehoren.

De verzenddoos moet echter niet identiek zijn. Je kan de artikelen, met hun originele verpakking, dus perfect in een andere doos plaatsen (bijvoorbeeld een schoenendoos). Zorg er wel voor dat je de doos goed kunt sluiten.

Mag ik aangekochte soldenartikelen retourneren?

Ja, ook als je niet tevreden bent van een soldenartikel kan je het artikel retourneren.

Hoe krijg ik mijn geld terug bij een retourzending?

Een terugbetaling gebeurt in de eerste plaats via de betaalwijze waarmee je je aankoop hebt betaald. Indien je betaald hebt via Bancontact/Mister Cash, hebben we nog bepaalde gegevens van je nodig om het bedrag aan je terug te storten. Je ontvangt een e-mail waarin we vragen naar het rekeningnummer van je bankaccount.

Na ontvangst van je retourartikel(en), storten wij het aankoopbedrag na maximum 14 dagen terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Verzending van je retourzending is uiteraard volledig kosteloos.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Indien je de artikelen reeds afgegeven hebt in een bpost postpunt voor retour, dan kan de retourmelding niet meer herroepen worden. Je geld zal in dat geval teruggestort worden. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Indien je ons de artikelen nog niet teruggestuurd hebt en ze dus nog steeds bij je hebt, dan kan je de artikelen houden en de retourbon weggooien maar zal je geen terugbetaling ontvangen.

Hoe lang heb ik de mogelijkheid om artikelen terug te sturen?

Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkste. Daarom bieden we je niet 14 dagen, zoals voorgeschreven door de wet, maar wel 3 maanden herroepingsrecht!
Wens je dus, om welke reden dan ook, je aankoop niet te houden, dan heb je tot 3 maanden om je artikel(en) terug te sturen. Zo kan je in alle rust je aankoop testen en uitproberen.

Volg hier de stappen van een Retourzending.

Ik ontving een beschadigd en/of defect artikel. Krijg ik een ander exemplaar?

Is het artikel dat je ontving beschadigd, ontving je een ander artikel dan je besteld had of ontbreken er onderdelen of accessoires, dan kan je het artikel gratis terugsturen en laten vervangen door een nieuw exemplaar binnen de 3 maanden na aankoop. We vinden het alvast erg vervelend dat je niet ontving wat je verwachtte!

Neem contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder!

Let wel: Net zoals bij het herroepingsrecht, heb je ook hier 3 maanden de tijd om ons op de hoogte te brengen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Uiteraard heb je na de retourperiode nog recht op minimum 2 jaar garantie op al onze Non-Food-artikelen.

Tip: Houd je klantnummer of bestelnummer bij de hand voor een snellere service. Deze staan in de e-mail voor de bevestiging van je bestelling. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Service & garantie

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen bij Lidl geldt dat de wettelijke garantieregeling van toepassing is (minstens 2 jaar). In de handleiding en/of op de verpakking kun je de garantietermijn vinden.

Indien je de info niet kan vinden, neem dan contact op met onze Klantendienst.

Tip: Houd de factuur van je aankoop goed bij want deze dient als je garantiebewijs.

Hoe maak ik gebruik van de garantie?

Wat vervelend dat je gebruik moet maken van de garantie! Neem contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder!

Tip voor een snellere service: Vermeld steeds je klant- of bestelnummer. Deze staan in de e-mailberichten die je hebt ontvangen, o.a. de e-mail voor bevestiging van je bestelling of op je factuur. Wanneer je de bestelgegevens niet bij de hand hebt, hebben wij het e-mailadres nodig dat je hebt gebruikt voor de aankoop.

Wat is mijn garantiebewijs?

De factuur geldt als garantiebewijs. Je ontvangt deze per e-mail in een pdf-bestand nadat je bestelling verzonden is. Bewaar deze zorgvuldig.

Wat kan ik doen indien mijn artikel stuk is buiten de garantieperiode?

Alles staat bij ons in teken van jouw tevredenheid. Ook hier helpen we je dus graag verder. Zo bestaan er van de meeste artikelen reserveonderdelen die je op eigen kosten kan bestellen via de dienst na verkoop. Hiervoor neem je best contact op via de Klantenservice. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Waar kan ik terecht voor reserveonderdelen of accessoires?

Ben je op zoek naar specifieke accessoires of onderdelen voor je artikel? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen!


 
Het antwoord op je vraag niet gevonden?
Onze klantenservice helpt je graag verder.