Banner

Way To Go!

Way To Go!: wat smaakt dat (h)eerlijk

Een lekkere reep chocolade om je vingers van af te likken? Of toch liever een kopje koffie om mee wakker te worden? In het Way To Go-assortiment hoef je niet te kiezen! Way To Go staat niet enkel voor kwaliteitsvolle producten, maar ook voor eerlijke handel. Want Lidl wil haar steentje bijdragen aan een wereld waarin iedereen rechtvaardig behandeld wordt. Maar hoe gaat dat juist in z’n werk? In de samenwerking met de cacaoboeren en de koffieboeren gaat Lidl uit van drie doelstellingen:

  1. Lidl werkt samen met Fairtrade, die ervoor zorgen dat de boeren en boerinnen de Fairtrade minimum aankoopprijs krijgen voor hun producten. Daarbovenop komt er nog een extra Lidl-premie, om een nog betere financiële steun te bieden.
  2. De boeren krijgen hulp om hun positie in de markt te versterken. Zo krijgen ze trainingen en startpakketten om hun teeltmethode te verbeteren en andere bronnen van inkomen te creëren.
  3. Gendergelijkheid wordt bevorderd, want eerlijkheid kent nu eenmaal geen gender. Hiervoor worden speciale projectonderdelen gecreëerd die specifiek op vrouwelijke boeren gericht zijn.


Met deze drie doelstellingen onder de arm maken de Way To Go-producten een echt verschil bij de cacao- en koffieboeren. Zo kan je heerlijk genieten van Way To Go, wetende dat je ook je steentje bijgedragen hebt!

Chocolade? Now that’s the Way To Go!

Text And Image Section

Niets zo Belgisch als chocolade! Maar de cacaobonen zal je niet vinden in eigen land. Daarom werkt Lidl samen met cacaoboeren uit het Afrikaanse Ghana om de overheerlijke Way To Go-chocolade te kunnen creëren.


De kwaliteit van de chocolade is vanzelfsprekend, maar daar komt bij de Way To Go-chocolade nog eens een extra lekker smaakje bij: de smaak van eerlijkheid. De drie doelstellingen van het Way To Go-label zorgen ervoor dat de cacaoboeren steeds correct verloond worden, dat ze ondersteuning krijgen bij het verder uitwerken van hun teeltmethodes, en ook dat gendergelijkheid steeds nagestreefd wordt.


De drie doelstellingen van het Way To Go-label zorgen ervoor dat de cacaoboeren steeds correct verloond worden, dat ze ondersteuning krijgen bij het verder uitwerken van hun teeltmethodes, en ook dat gendergelijkheid steeds nagestreefd wordt. Hierover ging Lidl in gesprek met Abdulahi Aliyu, coördinator van het project bij Kuapa Kokoo. Lees het interview.


Op deze manier kan je met een gerust hart genieten van deze (h)eerlijke chocolade, beschikbaar in Milk, Caramel Seasalt, Dark, Pecan Coconut, Amandel Seasalt en Popping Candy Raspberry. Geniet ervan!

Way To Go-koffie met een eerlijk verhaal

Text And Image Section

De ochtend starten met een vers kopje koffie, zalig toch? Voor de echte coffeeholics is de Way To Go-koffie zeker een aanrader. Heerlijke smaak, maar ook eerlijk gemaakt! Lidl werkt samen met koffieboeren van de coöperatieve Comsa uit Honduras, in het verre Centraal-Amerika, om de Way To Go-koffie te produceren.


Hierbij houden ze rekening met de drie doelstellingen van het Way To Go-label: de koffieboeren krijgen een extra premie van € 0,50 per verkochte pak, ze worden ondersteund in verdere opleidingen en er wordt ingezet op gendergelijkheid.


Dankzij de drie doelstellingen worden de koffieboerinnen en boeren zo eerlijk mogelijk behandeld, en kan Lidl een (h)eerlijk potje koffie voorschotelen. De Way To Go-koffie is beschikbaar in twee smaken, namelijk de romige Caffè Crema en de straffe Espresso voor zij die een boost van cafeïne nodig hebben. Zo is er voor ieder wat wils!